emigrationsmjölk / Lait du Émigration !

om en stund kommer petter och oskar sen kommer flera sen några till och alla är dom hjärtligt välkomna på EMIGRATIONSMJÖLK med öl för dom som inte gillar mjölk. det blir trevligt och nu är rummet mitt nästan tomt och endast städning återstår och igår hjälpte mamma mej att packa och idag kom pappa med släp och hämtade grejer. Det är på riktigt nu. Om en vecka är jag i Belgien, förmodligen Bryssel för att några dar senare åka till Namur och börja så smått med lite franskakurs och inskolning i mitt nya fina vackra liv. Precis samma liv som nu men med lite andra förutsättningar med lite andra människor på lite andra platser. Spännande och jobbigt om vart annat. Spännande mest hela tiden och jobbigt när jag blir städ- och flytt-trött, men när jag blir trött är ju det mesta jobbigt så då får man komma ihåg hur det är egentligen. Och egentligen är det ju som sagt SPÄNNANDE!


Jag har ju inte delat med mej av nån musik på ett tag, så jag gör ett försök igen. Le Déserteur, finns i massor av versioner och så, men jag tycker nog att detta originalet är finast. Wresvijk, hur man nu stavar hans namn, har en på svenska, som är lite ösigare.

Men här kommer alltså lite FrAnSk KuLtUr:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0