Hejdågrill!

Häromkvällen (igår, tror jag att det var) hade vi hejdågrill med familjen. Alltså, inte med Johan T Karlsson och hans musikprojekt Familjen, utan med min alldeles egna. Mamma Pappa Bror Bror Syster och så var Sara och Ina med också. Det var fint. Så nu känns det. Snart emigrerar jag. Om två veckor är jag på väg, antingen direkt eller via Skottland och Josef. Det är stort. Om en månad har jag börjat känna mej hemma, lärt mej ett dussin nya namn och fått en glimt av några nya personligheter. Det är stort.

Kvällen har spenderats på Pizzeria Avesta (namnet ska nog ha ett italienskt uttal, men det blir roligare på småländska...), promenerandes genom Stadsparken här i Lund, och nu tittar jag på Harry Potter 5 med franskt tal. Det där med populärkultur på franska är helt klart ett bra sätt att komma igång med språket. Film, serier (South Park), böcker, tidningar, Bibeln (är det populärkultur? kanske tveksamt..) you name it.

I kväll blir det ingen länk, för jag har två timmar Harry Potter kvar, och i morgon vill jag kunna vakna tidigt så jag hinner med bussen till Göteborg. Jag menar, man får ju ta avsked av den staden också. Och dess invånare.

/M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0