Känn ingen sorg för mig, Götlabåårjsch!

Säga hejdå till Göteborg: check.

Det här med att emigrera blev ännu mer på riktigt de senaste två dagarna, som spenderades i Göteborg. Träffa vänner som man gillar starkt och säga Hej Då, vi ses kanske inte på ett år eller så, det var vackert. Känsloladdat och vackert. Det blev inte sämre av att det var Kulturkalas i stan för mej som ääääälskar live-kultur i alla former. Passade även på att göra en London, dvs sova på en takterass. Det kallas att göra en London enbart för att jag gjorde det när jag var i London. Lite samma sak, somna till ljudet av spårvagnar (GBG) och trafik, och vakna i en tyst stad, runt fyra på morgonen, somna om och vakna ikapp med en vaknande stad. Vackert. Får du tillfälle att prova, så prova. Eller pröva, som jag skulle skrivit om jag var konsekvent med min skånska.

Som hejdå-stund ensam med Göteborg passade jag på att komma i lite kontinental-känsla: Crème Brûlée och två koppar kaffe på Hotell Egger. Fint skit, något dyrare än en Espresso House-hallonmuffins, men klart värt.

Nu är jag Hemma i Lund igen och ska spendera den kommande veckan packandes, städandes, Malmöfestivalandes och hejdå-ölandes.

Välkommen. Det finns folköl.

/M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0