Snart.

Då var det dags. Att börja boka, börja slänga, börja packa, börja röja och städa och ha hejdå-fest. Mao: det är dags att få tummarna ur. Att flytta från en korridor man bott tre och ett halvt år på kanske tar mer tid och kraft i anspråk än t.ex. att skriva en hemtenta. Så det går kanske inte att börja en torsdagkväll om jag ämnar vara klar följande fredag. Jag ska bara...

Snart får jag även reda på var i Belgien jag ska hålla hus. Det är liksom inte bestämt än. Jag hoppas på Namur. Det verkar fint. Och det har Anna-Lena sagt, att det är fint. Men var som helst blir bra. Det är ju mer grejen med att bo i ett L'Arche-kollektiv jag vill åt, än själva Belgien-grejen.

Det där med att lyssna på fransk musik för att komma in i språket är nog nyttigt. Att läsa likaså. Just nu: Harry Potter 1 på franska. Trollstav på franska: Baguette Magique. Kanske inte är det ord jag behöver först, men det satte sig ändå. Det var kul, på nåt sätt.

Dagens musik på franska: Le Maison Tellier. Jag har inte en aning om vilka dom är och känner inte något behov att ta reda på det heller. Dom börjar spela ca 40 sekunder in i klippet. Fint.



Slut för idag, tack för idag. Nu ska jag lära mig att knyta fluga. Inte att fiska med, utan att gå på bröllop med. Det blir fint.

/M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0