En bild säger mer än tusen ord.

Men jag har ingen bild. Så här kommer tusen ord.

Saker som är roliga: Att dansa med min granne till hans diskokula och gladtraddjazz (på bandspelare!) i bara kallingarna medan han borstar håret och jag mest bara Dansar. Att sitta och skriva om detsamma ett par timmar senare på sin blogg medan man diggar ikapp med sig själv till Movits askalasöskavalkader med Grey's Anatomy i bakgrunden, riktigt uselt genomgehennadåligt dubbat till franska. (Skulle syrran se en minut av det där så skulle alla boxarna för evigt vara förstörda..) Att prata med morsan å farsan på Skype. Det är faktiskt kul. Prova!

Och att svära! Svära är fantastiskt roligt och befriande. Det är nog en av de roligaste och bästa sakerna med att bo i diasporan i detta oförståbara land: jag är lika oförståbar tillbaka som mina grannar är gentemot mig. Vilket innebär att jag kan svänga mig med lite av varje för det förstås ändå inte. (Nej, det gör jag inte. Så mycket. Men man behöver inte censurera några sånger bara för att man är i "fel" sammanhang. Det är fint och bra.)

Hm. Det var nog allt som var roligt. Ja, och dansa! DET är roligt. Sa jag det?

Slut./M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0