Helg.

Idag åkte vi och handlade. Bröd och mazariner. Mazarinerna åt vi sedan på utflykten till La Citadell, medeltidsfästningen på en kulle mitt i stan. En löprunda på det. I morgon blir det kyrka för dom som vill, och på söndagarna har vi alltid en aperetif innan lunchen. Det innebär öl, sangria och chips. Och efter lunchen ska vi visa den nya volontären, Ugne från Litauen, staden. Det innebär hitta en parkering och sen dricka öl på nån uteservering. Söndag är öldag. Det är bra. Mycket bra. Och på måndag ska jag ha min första hel-lediga dag. Då blir det sovmorgon, simtur i simhallen, frites på stan och Beginners (med Melanie Laurent!) på bio på kvällen. Fint skit, som vi säger.

Sa jag att vi hade sommarvärme hela dagen idag? Det hade vi.

Slut. /M.

Kommentarer
Postat av: mKa

2011-09-11 @ 09:51:43
Postat av: mKaJ

Din plats på jorden nu låter som ett alternativ till andra semestermål. Mitt i arbetet! Gott! Varmt!

2011-09-11 @ 09:54:37
Postat av: pappa

2011-09-11 @ 10:00:57
Postat av: pappa

det gick visst lite för fort med knapptryckandet! Nu har jag prenumerat på bloggen. Härligt rolig läsning som gör mig glad på djupet.

Pappa

2011-09-11 @ 10:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0