jag och två-åttisexan...

...skulle det här inlägget kunna ha hetat om det handlade om den inte allt för snabba datorn jag sitter och skriver på. barn som är födda och uppvuxna efter Pentium behöver inte känna sig oroliga om de inte förstår referensen.

"Jag och Teckenuppsättningen" skulle det också kunna ha hetat, och ni som endast har facebookat på svenska tagentbord behöver inte förstå den referensen,  men jag kanske återkommer till ämnet "frustrationen över att inte kunna formulera sig som man vill för det saknas bokstäver"...
Men det jag egentligen ville säga med det här inlägget var att jag nu är framme i Belgien, att jag mår mycket bra och att inget är som jag tänkt mig och att det mesta är mycket bra. så ni vet. och jag vill också dela med mig av en anekdot från min 29 timmar långa bussresa (Malmö-Bryssel-Namur):

Toaletten fungerade inte. Och den började lukta illa. Mest för de längst bak i bussen. En medpassagerare kommer fram till andrachauffören för att påtala problemet:

-Det stinker från toaletten.

(en annan passagerare): -Nej, det är tanten jag sitter bredvid som stinker.

-Nej, det är toaletten.

(de bråkar en stund om huruvida det är toan eller tanten som sprider odören).

(En tredje passagerare): -Det är både toan och tanten som stinker.

(båda två):Aha.

Så upphörde bråket. Och det var kanske bra att den flamländska tanten inte kunde följa med i diskussionen på franska. Och nej, Cirkus Johansson (dvs jag) översatte inte. Även om jag var lite sugen..
Slut /M.

Kommentarer
Postat av: Ina

Underhållande! Jag känner redan att jag saknar insamlandet av såna där små anekdoter. Ska bli kul att följa dina!

2011-09-06 @ 18:53:01
URL: http://workyourwayout.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0