Nu är jag igång.

Och det är datorn också! Hurra, hurra, hurra för det! Nu blir det mer blogg, mer mail, mer facebook och inte minst fungerande skype. Med andra ord: ni kommer nu att få veta lite mer om min tillvaro än ni fått hittills. Jag börjar med en gång.

Jag har nu varit i Vedrin i snart en vecka. Så heter min lilla by som är en förort till Namur, som är vår stad. Namur ligger tre kvarts tågresa från Bryssel, och Vedrin ligger tio minuters bussresa från Namur. Bryssel är en liten stad i mitten av EU. Dit kan man åka för att bestämma över många miljoner människor utan att någonsin behöva se dem i ögonen. Och åker man inte dit för att EU-bestämma kan man åka dit för att äta pommes frites. Det sa man till mig innan jag åkte. Att pommesen här skulle vara fantastiska. Jag tänkte, nej men kan de verkligen vara så fantastiska? Nu vet jag att så är fallet. Grymma! Helt sjukt bra!! Man kan också åka till Bryssel för å glo på en liten grabb som pinkar. Jag föredrar att pinka själv i stället. I fallande ordning föredrar jag nog Bryssel såhär: 1) Pommes Frites 2) Pinka själv 3) Glo på pojke som pinkar 4) Glo på EU-folk som bestämmer över alldeles för mycket.

Det var alles för idag.

Slut. /M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0