the last supper...

...betyder inte "den sista måltiden", utan mera "den sista kvällsmaten". och den har nu intagits. den sista kvällsmaten i Glimåkra på jag vet inte hur länge. spännande? känsloladdat? gott? nej. nej. ja. i den ordningen. det var riktigt gott. Taco. Tacos? med eller utan S på slutet, gott var det i alla fall. nu väntar ballerina / singoalla-fika om en stund, förmodligen följt av kortspelet "under 15". det är något av en tradition. tradition låter fint, beroende är nog sanningsenligare.

i afton: inga kulturtips, inga länkade videos. men vill ni njuta, dock ej på franska, så kan ni lyssna på Säkert!'s skiva "Säkert! på engelska". djärvt, vågat, att översätta sig själv. det ska jag också våga göra nån dag.

Slut./M.

p.s.1: insåg att det blev ett kulturtips.

p.s.2: detta var kanske det sista jag skrev innan Departure. men eftersom jag inte jobbar på kvalité så filar jag inte mer än nödvändigt, vilket i det här fallet blev ett litet stavfel. vill ni läsa poesi får ni vända er till Karin Boye och Per Lagerqvist och Bradley Hathaway och alla dom där andra.

Slut, igen/M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0