det där med att inte kompensera

hej hej

nu har jag låtit bli att skriva något på ganska länge. men i stället för att försöka kompensera och "skriva ikapp" som om det handlade om en tävling eller mattebok så börjar vi om från och med...              ...NU!


I dag har jag hängt på stan mest hela dagen. Massor med intryck, mestadels positiva. Men framför allt en tanke som min volontärkollega Ugne delade på bussen hem.

Jag: Vet du att i och med allt ljus som vi skickar ut i rymden så kommer man inte kunna se stjärnorna från jorden om några år?

Hon: Ja, det visste jag. Så man kan undra vad de såg för två tusen år sedan när de tittade upp på stjärnhimlen.

Jag: Det där kommer springa runt länge i mina tankar. Wow.


Slut.//M.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag kommer till Bryssel nästa gång i maj, ska vi ses på en våffla nånstans? Jag vet inte när, får återkomma. Men frågan är ställd.

2012-04-04 @ 20:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0