brevet till mamma 23 januari tjugitolv


nu är jag tillbaka i Vedrin efter en mycket fin och vilsam helg i Bryssel. idag satte jag mig på första bästa spårvagn, utan att kolla vart den gick, sen åkte jag i fyrtio minuter och hoppade av när det såg trevligt ut. väl där åt jag lite, pluggade i en park och hittade en muslimsk bokaffär där jag spenderade en timma och fyrtio kronor på en liten muslim-hatt och en bönematta. sen gick jag, i min muslimhatt och med min bönematta och mitt mary poppins-paraply tillbaka in till centrum. det var ju liksom bara att följa spårvägen. dock missade jag stationen jag tänkte gå till, så det fick bli en liten omväg. men det gjorde ingenting, för Bryssel är Rackarns Vackert och Trevligt. inte minst när det regnar, för det är ett av mina favoritväder.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0