dfghjkiolp

häromdagen fick jag en kvarts genomgång av ungefär all grammatik och stavning i franskan, av en simgranne i banan bredvid när jag var å simmade.

igår och idag körde jag bil. folkabussen. den är go.

imorgon ska jag sova länge och sen springa.

söndag ska jag sova länge och sen baka hundra chokladbollar.

måndag ska jag sova länge, och sen ringa Trelleborgs komunalråd. Han bad mig ringa, i en artikel i Sydsvenskan idag. "Var det nån som tog illa upp får dom väl ringa", eller nåt sånt, sa han. Så då får jag se till att ringa. (intervjun med den korkade moderaten går att läsa här). sen ska jag laga ugnspannkaka till femti personer, som ska värmas upp på...

...tisdag, för då ska vi ha Soirée Multiculturelle, vilket betyder att alla volontärerna ska presentera sina länder lite kort, med bilder, mat och kanske lite musik. jag tänker chokladbollar, ugnspannkaka, zlatan, kungen (inte zlatan utan den andre), IKEA och lite vilda djur. Och ett ABBA-medley, följt av någon Bra Låt, och avslutningsvis A-RamTamTa, A-RamTamTa, A-Gulligulligulligulli RamTamTa, etc.

om en vecka somnar jag i ett fantastiskt härligt gästrum i Bryssel, efter en förmodat rackarns trevlig kväll i goda vänners sällskap. kanske efter ett biobesök (Sherlock Holmes, går endast som dubbad till franska i min stad, men Bryssel har den På Riktigt. Dock med dubbla undertexter eftersom det pratas både french&flamisch).

det var nog allt.

slut./M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0