insikt gånger två.

igår lagade jag ugnspannkaka. då kom belgien till insikt om att varken grå leverkorvar, pommes frites eller musslor är världens bästa rätt, utan att det är just ugnspannkaka som är det.

idag gick jag en duggregnspromenad. någon hade satt fram en julkrubba, på sitt staket. jesusmamman och jesuspappan och jesusbarnet hade fått besök av dom tre vise männen. som hade gett jesusbarnet kungjesuspresenter. då slog det mig, att fredagens hyllande av monarkin (trodde ju jag sist jag skrev) nog egentligen går tillbaka på att det var trettondagen eller så, och kungar hit och dit.

i morgon: ledig dag. franskaplugg och islamplugg väntar. och springtur. och städning. "ledig" dag...

slut./m.

Kommentarer
Postat av: Karin

mmmm, gott med ljummen duggregnspromenad!

Det svenska köket vinner terräng!Ugnspannkaka är sällan fel. Kanske du skulle bjuda på tjeckisk korv också..

2012-01-10 @ 21:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0