jag har glömt vad jag ville säga så jag säger det här i stället

EM i fotboll. jag brydde mig lite. med betoning på lite. mest för ölen och chipsens skull, ska sägas. nu är det EM i sclagersjungning som ska avgöras om ett år och efter att av misstag ha läst lite debatt om varför Malmö skulle få hålla i partajet eller inte så tänkte jag: MEN JAG BRYR JU MIG ÄNDÅ INTE VARFÖR LÄGGER JAG KALORIER (ELLER JOULE, BEROENDE PÅ VAD VI MÄTER ENERGI I) PÅ DET HÄR???!?!!
 
jaja. nu har jag fått det ur mig. jag har redan glömt vem som vann fotbollen, men jag har inte glömt att jag drack en Maredsous Blå (MUMMA!) och åt Lay's saltade chips, den röda 40-grammspåsen, när jag å mor och far såg nån av matcherna på Le Grognard, min kvarterspub. jag vill minnas att det blev en Stella Artois med en gnutta grenadin efter Maredsous:en och att det var över förväntan men fortfarande o-gott. Men nån gång ska man ju testa att hälla sirap i ölen så varför inte till lite fotboll.
 
tack mamma och pappa för båda ölarna och chipsen och fotbollssällskapet. det gjorde ni bra. tack för att ni kom och hade en trevlig semester hos mig.
 
det som händer nu är att vi har sista natten med en gäst från Frankrike i huset, och det har varit minst sagt livligt men jag har gillat det. om en vecka har jag kanske träffat Måns i Bryssel, och om en vecka och ett par dagar har jag kanske träffat mina volontärvänner i Bryssel för sista gången den här svängen. det får bli en tågtripp genom Tyskland nån dag för å göra en liten reunion. men hur många vänner har man inte sagt det till?? Alldeles lagom många, synd bara att det är en sån sak som inte blir av.
 
antagningsbesked: jag får plugga arabiska på distans från Dalarna, om jag vill.
 
det vill jag inte. jag stannar här, och lär mig franska / repeterar arabiska på egen hand.
 
och slutligen: idag sjunger vi grattis för mormor och morfar som firar 55-årig bröllopsdag. det är lite drygt hela mitt liv gånger två. fett!
 
Kram hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0