man måste skriva en rubrik annars får man inte blogga. det är nog nåt sossarna kommit på..

dagen har varit fin och bra, riktigt bra. jag har:
 
1) gjort den bästa svampstuvningen hittills. eftersom jag konstant misslyckats med allt vad svamp heter de senaste 25 åren så säger det kanske inte så mycket, man för er som inte vill misslyckas i 25 år till säger jag bara: smör. och grädde. mycket smör och mycket grädde.
 
2) gräddat typ mångdubbel sats med crêpes inför i morgon (som jag då ska fylla med stuvningen och gratinera med Mozzarella, hur nu det stavas) och jag kan konstatera att järnet man gräddar i spelar stoooor roll. skaffa ett bra crêpe-järn!!
 
3) det var typ det.
 
jag lägger inte upp nåt foto på min grymma stuvning. dels för att jag aldrig pallar lägga upp foton på min blogg, och dels för att en flottig champinjonstuvning, hur god den än må vara, alltid ser ut som kräk. eller i alla fall mina.
 
over and ut //
 
Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0