en helt vanlig fredagskväll

jag: framför datorn, vid matbordet. Sherlock, andra säsongens andra avsnitt: "Hound of Baskerville". Spännande så det ryker om det.

dom: i soffan några meter till vänster om mig. varsitt paket näsdukar, ty det är mycket snor i omlopp. skrattar, R kan ALLA replikerna, säger dom ibland i förväg ibland i efterhand. annars brukar han inte säga mer än några ord i taget, men nu blir det långa meningar. för...

...på TV:n: Gendarmes! Det är ungefär polisskolan, fast på franska, fast producerat i lite mer jaques tatí-anda än snuten i hollywood-anda. jag föredrar sherlock. även om Gendarmes har sin charm.


tidigare idag: jag satt på ett av torgen, en uteservering som badade i solljus, kaffekopp med GOTT kaffe (svårhittat häromkring) och min kära hemtenta. en hel del folk. tjugo meter bort rullar bilarna sakta, sakta, för det är typ gågata. en av bilarna rullar in i bilen framför, så där så man hör lite kaross bucklas till. (här får hela torget någon-tappar-glaset-i-matsalen-känslan). bilen framför är en polisbil. båda bilarna stannar. han som körde in i polisbilen kliver ur. han passar på att tända sin cigg och ta rökpaus. ena polisen i polisbilen kliver också ut. spanar in bucklan, skrattar lite hjärtligt och önskar cigg-mannen en god eftermiddag. för det var ju inte så farligt.

välkommen till den belgiska trafiken.

slut./m.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så skönt!

2012-03-10 @ 15:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0