söndagspromenaden. med snor.

scenario: Markus (jag) och Raphaël (en av grabbarna som bor i kollektivet) är ute på en söndagspromenad i utkanten av vårt lilla belgiska Staffanstorp, Vedrin. I höjd med biodlaren så känner jag för att snyta ut lite snor. Det är mycket snor nu om dagarna, dels på grund av väder och dels på grund av ett väldigt dammigt och ostädat rum.

"M" i dialogen står inte för någon agent eller sekreterare i en Bond-film, utan helt enkelt för Markus, dvs. jag.
"R" i dialogen står nog inte heller för någon hemlig agent, men om det gör det så har den hemlige agenten lyckats bra med sin förklädnad. "R" står för raphaël, helt enkelt. Nu börjar vi.

M: Raphaël, har du en näsduk till mig?
R: Ja.
(Raphaël letar i fickorna och hittar en knölig gul-brun-grön-vit papperstuss, räcker över till mig.)
M: Har du en som inte är använd?
R: Ja, ok.
(Raphaël gör en ny utflykt i fickorna, och hittar en lite mindre använd näsduk, räcker över till mig).
M: Har du en som är helt ny? Oanvänd?
R: Ja.
(Raphaël tar fram en ganska använd papperstussnäsduk ur fickorna. Jag tackar nej.)
M: Det gör inget, Raphaël.
R: Det gör inget, Raphaël.

Med reservation för minnesluckor.

Slut./M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0