tisdag. eller jag menar onsdag. nej, tisdag. ja, tisdag är det.

kvinna, vänd mot väninna: "och det här är Markus, vår volontär från Danmark..."
jag, skämtsamt: "ja, eller från Tyskland eller Sverige eller vad det nu var. Det är ju typ samma sak."
hon, lite tafatt då hon förstår att hon missat något, försöker ta över min skämtsamma ton: "ja, haha, det är ju ungefär samma sak, ni pratar ju ungefär samma språk, haha.."
jag, fortfarande skämtsamt: "ja, som belgare och fransmän..."
hon, tappar den redan tafatta skämtsamheten: "NEJ. DÄR TAR DU FEL."

sist jag gjorde frankrike/belgien-jämförelsen röt en arg EU-lobbyist tillbaka, på finländsk brytning: "TA TILLBAKA DET DÄÄR!!". Och hon var ju liksom inte ens belgare. What's the fuzz, ni pratar samma språk och äter samma mat och dubbar samma filmer och är rädda för samma invandrare. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0